Dag 7: de eerste heuvels - Reisverslag uit Beesel, Nederland van Heidi en Jarmo Biljard - WaarBenJij.nu Dag 7: de eerste heuvels - Reisverslag uit Beesel, Nederland van Heidi en Jarmo Biljard - WaarBenJij.nu

Dag 7: de eerste heuvels

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi en Jarmo

01 Augustus 2015 | Nederland, Beesel

Het was wel erg makkelijk vanmorgen verse broodjes te kunnen halen in de campingwinkel. Lekker ontbeten en om half 11 weer op weg. Het eerste stuk weer op fietspad naast weg, maar wel mooie omgeving. We kwamen precies bij de pont in Kessel uit, dus direct Maas over. Anders was onze route mogelijk een stuk naar het noorden of zuiden afgeweken. Nana had het vandaag zwaar. Ze had het warm en wilde het liefst op ieder schaduwplekje gaan liggen, wat ze ook steeds vaker deed. Toen we de Maas over waren, kwamen in een stukje heuvelachtig bosgebied, en ook daarvoor waren we steeds duidelijk aan het klimmen. Dus daar konden we ook vast aan wennen. In het bos en in de schaduw had Nana het weer prima naar haar zin. Daarna was duidelijk dat het echt teveel en te warm voor haar was, dus toen we een km of 3 van de grens een camping tegen kwamen, zijn we daar maar op gegaan. (Vond ik eigenlijk helemaal niet erg, was ook best moe). Deze camping bevalt heel goed. Het is een kleine, gewone camping, waar we een door struiken afgeschermd stukje hebben. Hier gaan we toch maar paar dagen blijven. Morgen is het plan zonder bagage toch een dagje verder te lopen en met openbaar vervoer weer terug. Maandag gaan we richting Maas en een grindplas daar, om te zwemmen waar Nana mee het water in kan. Ik kan op deze camping gelijk ook even een was doen en we kunnen boodschappen meenemen die in de koelkast moeten, want er staat er hier een voor algemeen gebruik. Ook staat er een tafel en paar stoeltjes die we kunnen gebruiken. De grond was hier te hard om er zonder hamer haringen in te krijgen, maar met een flinke tak had Jarmo dat zo opgelost. Het is nog steeds helemaal leuk.

• 02 Augustus 2015 - 13:09

Imara:

Zo, ik heb alles even gelezen. Was vanuit Frankrijk zonder wifi toch wat lastiger.
    Klinkt leuk en spannend allemaal! Succes en veel plezier de komende dagen!

• 04 Augustus 2015 - 08:43

Toos:

leuk om jullie te volgen,Ik heb wel bewondering voor jullie,Veel plezier verder

Heidi en Jarmo

Mijn zoon Jarmo (14) en ik (52) wandelen nu al een aantal jaar regelmatig een dagje( of enkele dagen) op een kompas. Vanaf ons huis (toen in Nieuwegein) zijn we gestart met een keer richting noorden, een keer noord-oosten, oosten, etc gelopen. En dan met openbaar vervoer weer terug. Dat houdt in dat we bij iedere afslag of splitsing kijken welke weg het meest onze richting uit gaat. We hebben dus geen route uitgestippeld en weten niet waar we precies uitkomen, want al we bijvoorbeeld bij een rivier uitkomen waar we eigenlijk overheen zouden moeten, dan wijken we soms een hele tijd af van onze richting. Als we eenmaal die rivier over zijn, vervolgen we vandaar uit onze richting. We gaan altijd met openbaar vervoer weer naar huis en starten een volgende keer weer op een plek waar we de laatste keer geëindigd zijn. We gaan nu voor het eerst een hele vakantie wandelen, met alles wat nodig is op onze rug. Nana, onze hond, gaat mee. We hebben geen haast, wandelen om het wandelen en niet om een doel te bereiken. We kijken waar het kompas ons brengt. We kijken of we voor de nacht toevallig een (mini)camping tegenkomen, we vragen het bij de boer of, als we niets kunnen vinden, wordt het wildkamperen. Een keer een bed- and breakfast kan ook. We wilden vaker oefenen met bagage op onze rug, maar dat is er maar één keer van gekomen. Dat was in de richting die we nu ook aanhouden, het zuidoosten. We kwamen dat weekend geen camping tegen, maar wel een geschikt, rustig plekje waar we de nacht door konden brengen. Tegen donker de tent opgezet en toen het licht werd weer afgebroken. Aangezien wij nog niet veel ervaring hebben met het wandelen met bepakking, gaan we rustig starten. Wel veel informatie verzameld en ons goed voor laten lichten, dus ik denk dat we er klaar voor zijn. Zaterdag vertrekken we, we gaan dan eerst met openbaar vervoer naar Gemert, dat is de plaats waar we de laatste keer geëindigd zijn. We hebben 3 weken de tijd, ik ben benieuwd waar we uit gaan komen.

Actief sinds 23 Juli 2015