uitstel - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Heidi en Jarmo Biljard - WaarBenJij.nu uitstel - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Heidi en Jarmo Biljard - WaarBenJij.nu

uitstel

Blijf op de hoogte en volg Heidi en Jarmo

25 Juli 2015 | Nederland, IJsselstein

Toch maar besloten de reis een dagje uit te stellen ivm het weer. We waren van plan ons niet te laten weerhouden, maar de weersverwachting is vandaag nog slechter en we kunnen zelf wel doorzetters willen zijn, Nana, onze hond, gaat ook mee.
Dus, met alle spullen ingepakt, wachten we nog een dagje af en kunnen nog even bedenken of we echt niets vergeten zijn

• 25 Juli 2015 - 23:13

Anneke:

Hoi Heidi en Jarmo, jammer dat de storm jullie een dagje hebben opgehouden. Vanaf nu wordt het beter wandel weer. Geniet ervan!

• 27 Juli 2015 - 22:10

Heidi En Jarmo Biljard:

Leuk reacties te krijgen op onze verslagen. Het bevalt ons tot nu toe prima, ondanks het weer

Heidi en Jarmo

Mijn zoon Jarmo (14) en ik (52) wandelen nu al een aantal jaar regelmatig een dagje( of enkele dagen) op een kompas. Vanaf ons huis (toen in Nieuwegein) zijn we gestart met een keer richting noorden, een keer noord-oosten, oosten, etc gelopen. En dan met openbaar vervoer weer terug. Dat houdt in dat we bij iedere afslag of splitsing kijken welke weg het meest onze richting uit gaat. We hebben dus geen route uitgestippeld en weten niet waar we precies uitkomen, want al we bijvoorbeeld bij een rivier uitkomen waar we eigenlijk overheen zouden moeten, dan wijken we soms een hele tijd af van onze richting. Als we eenmaal die rivier over zijn, vervolgen we vandaar uit onze richting. We gaan altijd met openbaar vervoer weer naar huis en starten een volgende keer weer op een plek waar we de laatste keer geëindigd zijn. We gaan nu voor het eerst een hele vakantie wandelen, met alles wat nodig is op onze rug. Nana, onze hond, gaat mee. We hebben geen haast, wandelen om het wandelen en niet om een doel te bereiken. We kijken waar het kompas ons brengt. We kijken of we voor de nacht toevallig een (mini)camping tegenkomen, we vragen het bij de boer of, als we niets kunnen vinden, wordt het wildkamperen. Een keer een bed- and breakfast kan ook. We wilden vaker oefenen met bagage op onze rug, maar dat is er maar één keer van gekomen. Dat was in de richting die we nu ook aanhouden, het zuidoosten. We kwamen dat weekend geen camping tegen, maar wel een geschikt, rustig plekje waar we de nacht door konden brengen. Tegen donker de tent opgezet en toen het licht werd weer afgebroken. Aangezien wij nog niet veel ervaring hebben met het wandelen met bepakking, gaan we rustig starten. Wel veel informatie verzameld en ons goed voor laten lichten, dus ik denk dat we er klaar voor zijn. Zaterdag vertrekken we, we gaan dan eerst met openbaar vervoer naar Gemert, dat is de plaats waar we de laatste keer geëindigd zijn. We hebben 3 weken de tijd, ik ben benieuwd waar we uit gaan komen.

Actief sinds 23 Juli 2015